Om samarbeten i reklambranschen

Dagens inlägg blir en länk till en mycket läsvärd artikel av Carin Fredlund på hennes blogg Nota Bene om bra reklam och bra byråsamarbeten. Läs den. För hon beskriver just det som i många fall är ett stort problem i reklambranschen överlag.

Dålig reklam görs av dåliga reklambyråer.

Ja, men än värre är att det faktiskt är någon som beställt, godkänt och köpt skiten. Oftast någon som har en budget att spendera, men inte har någon som helst mandat eller tillhörighet i ledningsgruppen. Jag hävdar fortfarande och med bestämdhet att marknadsföringen är verksamhetskritiskt. Utan marknadsföring spelar det ingen roll hur bra du är, eller hur bra din produkt eller tjänst är, för ingen kommer att veta om det. Så, igen, läs Carin’s artikel så förstår du vad jag menar.

Detta är ett länkande inlägg i #blogg100

Advertisements

En reaktion på ”Om samarbeten i reklambranschen

  1. Ping: ingrita | #32 Dålig reklam

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s